Saturday, January 22, 2011

Mesyuarat Agung 2011 & Konvensyen Tahfiz Selangor

Mesyuarat Agung (MA) PITAS 2011 dijadualkan berlangsung pada 27hb Febuari, 2011. Tahun ini juga merupakan tahun pemilihan barisan Exco/AMM untuk tempoh berkhidmat yang baru 2011-2013.

Pada kali ini,kaedah pemilihan adalah agak berlainan sedikit dari yang sebelum kerana setiap daerah adalah diminta untuk membuat pemilihan exco daerah masing-masing di peringkat daerah dengan mengemukakan nama 2 calun. Penama kedua diperlukan sebagai simpanan jika terdapat keperluan untuk penggantian di dalam tempoh berkhidmat.
Pada hari MA, pengundian hanya akan diadakan bagi jawatan Pengerusi dan Timbalan Pengerusi yang mana calun-calunnya juga di kemukakan dari peringkat daerah. Setiap daerah hanya dibenarkan menamakan satu calun bagi setiap jawatan.

Selain dari mesyuarat agung, Konvensyen Tahfiz Negeri Selangor juga akan di adakan pada tarikh yang sama pada sebelah paginya. Setiap maahad tahfiz diminta menyediakan 5 peserta i.e 3 guru dan 2 pelajar untuk menghadiri konvensyen dan mesyuarat agung pada tahun ini.

No comments:

Post a Comment